เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

บอร์ดสำหรับ นักปั่นทัวร์ริ่ง นักปั่นระยะทางไกล พูดคุยเรื่องอุปกรณ์ เทคนิตการปั่น ที่พัก หรือการกินอยู่
กฏการใช้บอร์ด
บอร์ดสำหรับ นักปั่นทัวร์ริ่ง นักปั่นระยะทางไกล พูดคุยเรื่องอุปกรณ์ เทคนิตการปั่น ที่พัก หรือการกินอยู่
737
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 909
ลงทะเบียนเมื่อ: 11 ส.ค. 2008, 11:29
Tel: -
team: KMITL
Bike: Fisher, M1, Giant 760, Neo-Cot, Ground Control, GT, Pana Grand canyon, SoloistUltra,Miyata
ติดต่อ:

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย 737 »

ถ้า สัมภาระนน.เยอะ และนน.ตัวก็เยอะด้วย ควรกระจายนน.บรรทุกไปทั้ง 2 ล้อจะดีกว่ามาไว้ที่ล้อหลัง เพราะโอกาสลงดอยแล้ว เจอทางขรุขระและหลุม ซี่ลวดล้อหลังนั้นจะสร้างปัญหาตามมา และถ้าซี่ขาด ล้อก็อาจจะดุ้งตามมาอีก เวลาลงเขายาวๆก็เหมือนมีคนมานั่งท้ายเขย่ารถเลย เสียวดี :lol:
chayanat
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 688
ลงทะเบียนเมื่อ: 29 ธ.ค. 2012, 19:56

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย chayanat »

The Transcontinental Race (TCR) runs for the first time this year. TCR is Europe’s longest single stage unsupported bike race. Riders will cover a minimum of 2000 miles / 3200 km and a mountain checkpoint will take you high into the Alps. We are looking at about 35.000m of altitude in 14 days. One stage, a start and finish line and two check points, the rest is up to you. You choose where, when and if you sleep as well as the route in between. There’s no maximum or minimum times. You will ride alone and you will be reliant only on what you can carry. No pre-arranged support and no dedicated assistance, however there is a party in Istanbull on the 17th.

Unsupported
You will ride alone and you will be reliant only on what you can carry with you or can find in publicly available services. No pre-arranged support and no dedicated assistance.

Unconstrained
One stage, a start and finish line and two checkpoints, the rest is up to you. You choose where, when and if you sleep and the route in between. There’s no maximum or minimum times.

Unmatched
This is Europe’s longest single stage unsupported bike race. Riders will cover a minimum of 2000 miles and a mountain checkpoint will take you high into the Alps.

รูปภาพ
I'll KOM the bar, bro.
chayanat
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 688
ลงทะเบียนเมื่อ: 29 ธ.ค. 2012, 19:56

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย chayanat »

RECEP YESIL rides a small AWOL frame named The Transcontinental Disgrace, raw steel without paint and coating. The frame will mature during the race and get a beautiful east European patina, R calls it beausage, others just rust. Frame is set up with SRAM XXO derailleurs and SRAM hydraulic road brakes. Dynamo hub, front and rear lights and The Plug from Supernova. Handlebar, seat post, stem and tires from Specalized. Front and rear Tubus racks and Specialized panniers. Total weight including racks is 14.2 kilos / 31.3 lb. Including gear - fully loaded with 3 26oz water bottles, approx 23.3 kilos / 51.5 lb
รูปภาพ

ERIK NOHLIN rides a large AWOL frame named The Transcontinental Grace coated with the craziest PVD coating yet seen by man. Set up with Shimano Alfine Di2 and Gates Carbon Drive. Dynamo hub, front and rear lights and The Plug from Supernova. Handlebar, seat post, stem and tires from Specalized. Front and rear Tubus racks and Specialized panniers. Total weight including racks is 14.6kilos / 32 lb. Including gear - fully loaded with 3 26oz water bottles, approx 24 kilos / 53 lb
รูปภาพ
แก้ไขล่าสุดโดย chayanat เมื่อ 20 ม.ค. 2014, 14:38, แก้ไขแล้ว 1 ครั้ง
I'll KOM the bar, bro.
chayanat
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 688
ลงทะเบียนเมื่อ: 29 ธ.ค. 2012, 19:56

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย chayanat »

รูปภาพ

Doing The Transcontinental Race takes more than bicycles. It also means being unsupported and carrying all your you need, as little as possible, as light as you can afford, with enough comfort to keep the focus on the race.


Tents VAUDE Power Lizard SUL 1-2P / green (1050 grams)

Sleeping bags Vaude Kiowa Black (1000 grams)

Sleeping pads Exped Airmat Basic UL 7.5 (355 grams)

Stove SOTO Micro Regulator Stove (73 grams)

Coffe Snow Peak Titanium French Press (173 grams)

Kitchenware Snow Peak Trek 900 Titanium (176 grams)

Camplight E Silva Ninox Camo (80 grams) R XXXXX (xxxgrams)

Small stuff Chamios creme, Patch kit, Knife, iPhone charger, Garmin charger, Sunscreen 50+ (400 grams)

Camera Fujifilm X100S (405 grams)

Cycling apparel Specialized Bibshorts 2 pcs, specialized cycling jersey 2 pcs, Specialized rain jacket 1 pcs, compression socks 1 pcs, Specialized woolsocks 2 pcs (1000 grams)

Basic camp apparel Underwear 2 pcs, wool socks 2 pcs, compression socks 1 pcs, wool jersey 1 pcs, wool watch cap 1pcs, outer shell 1 pcs (1000 grams)

Panniers Specialized 2 pcs 960 g

Total weight 7 kilos / 15.4 lbs
I'll KOM the bar, bro.
ThaNanSak
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1224
ลงทะเบียนเมื่อ: 12 พ.ค. 2012, 15:04
Tel: 0869637278
team: No
Bike: Giant XTC 29er
ตำแหน่ง: 635 หมู่ 1 ถ. บ้านหน้าควนลัง-บ้านพรุ ต.ควนลัง อ.หาดใหญ่ จ.สงขลา 90114

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ThaNanSak »

ขอปักครับ :mrgreen: :mrgreen:
เสือเอก 2 ทะเล
รูปประจำตัวสมาชิก
Day Hasa
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1121
ลงทะเบียนเมื่อ: 18 ส.ค. 2008, 13:46
team: Fat Bike Rayong ,Touring & Adventure
Bike: TREK Pure, ,MINIMAX 20", F2 16", Surly Pugley ขาว, ดำ-แดง Fat Boy Speciallized

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย Day Hasa »

:mrgreen: จากประสบการณ์ ทั้งแนวดิ่งลง และทางเรียบ ถ้าถ่วงหน้าอย่างเดียว จะดีเวลาขึ้นเนินครับ ยกตัวอย่างทริปเขากระโจม ถ้าเอากระเป่าถ่วงหลังอย่างเดียวหน้าลอย พอเปลี่ยนมาแขวนด้านหน้าขึ้นปั่นสะบายเราไม่ต้องก้มชดเชย เพราะถ้านานๆ ยาวๆ จะปวดหลัง
:mrgreen: แต่ถ้าถ่วงหน้าอย่างเดียว เวลาลงเนิน หรือถ้าทางตรงเวลาวิ่งเร็ว เบรคล้อหลังจะไม่อยู่ ลอย... ล้อหลังเบา ล้อล็อค ยิ่งยืนด้วยไม่ถ่วงหลังช่วย ล้อส่ายถ้าเป็นดินลูกรังล้อลากเห็นๆครับ เพราะถ้ารู้สึกเบรคแล้วไม่อยู่ จะไปเพิ่มแรงเบรคล้อ กลิ้งได้ครับ

เพราะฉนั้นผมว่าทั้งหน้าและหลังมีประโยชน์ ครับ ถ้าจำเป็นต้องแบกไปหลายๆ วัน แบบอุ๊ยุอ๊ะยะ ทริป แชร์ โหลดให้ดี ส่วนหน้าจะสูงจะต่ำ ก็ แล้วแต่หา Rack หรือหาของได้ หรืออยู่ที่ ตะเกียบหน้ามันให้มายังงัย

ถ้าโหลดหน้าต่ำๆ มันจะควบคุมรถได้ดี นิ่ง เพราะจุด CG ต่ำ เหมือนเวลาเรายืนลงเนิน กับที่เรานั่งเบาะ ลงเนินที่มันขรุขระๆ ยืนแลดูมันนิ่งและเสถียรกว่าเยอะ แต่ข้อเสียเวลาลุยในป่า กระเป๋ามันมีสทธิ์ โดน ลาก ถูพื้น

ถ้าโหลดหน้าสูง เวลาเลี้ยวซ้าย ขวา มันจะแกว่ง ต้องยึดของให้แน่น แต่ รับรองไม่โดนพื้นครับ

ส่วนตัวผมชอบลุย เลยขอยกสูง หาRack ไม่ได้ ด้วยแระ หาได้ แต่ แพงมาก เอาถูกๆ พอ :lol:

เป็นความรู้สึกส่วนตัวครับ ส่วนจะ หน้า 40% หลัง 60% ก็น่าจะลองดูๆ และออกปั่นดูอารมณความรู้สึกเอาเอง

:oops: ผมเคยโดนรถยนต์ ปาดหน้าขณะที่ผมสปรินท์ ช่วงระหว่างไฟเขียวไป เหลือง เผอิญมีรถผ่าตัดไฟแดงมา ผมเบรค ล้อหลังลอย เบรคไม่อยู่ เพราะ โหลดหน้าอย่างเดียวครับ ระวังนิดหนึ่งครับ ใส่คลิปเลสด้วยดีที่ไม่ล้ม แค่ล้อปักลากล้อ ส่สยซ้ายขวา สองสามที..

คิดจะทัวริ่งอย่ากลัวเรื่องน้ำหนัก พอมันเข้าใส้ มีแต่จะหามาเพิ่มครับ
http://www.thaimtb.com/forum/download/f ... id=3283851

นายเดชา นันทจันทร์ W/S
บริษัท สตาร์ปิโตรเลี่ยมรีไฟน์นิ่งมหาชน จำกัด
เลขที่ 1 ถนน I-3B นิคมอุตสาหกรรม มาบตาพุด ระยอง
อ. เมือง จ. ระยอง
21150

http://track.thailandpost.co.th/trackin ... fault.aspx
รูปประจำตัวสมาชิก
ไม่เฒ่าNominee
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1223
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 10:21
team: Deep
Bike: Wheeler

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ไม่เฒ่าNominee »

chayanat เขียน:RECEP YESIL rides a small AWOL frame named The Transcontinental Disgrace, raw steel without paint and coating. The frame will mature during the race and get a beautiful east European patina, R calls it beausage, others just rust. Frame is set up with SRAM XXO derailleurs and SRAM hydraulic road brakes. Dynamo hub, front and rear lights and The Plug from Supernova. Handlebar, seat post, stem and tires from Specalized. Front and rear Tubus racks and Specialized panniers. Total weight including racks is 14.2 kilos / 31.3 lb. Including gear - fully loaded with 3 26oz water bottles, approx 23.3 kilos / 51.5 lb
รูปภาพ

ERIK NOHLIN rides a large AWOL frame named The Transcontinental Grace coated with the craziest PVD coating yet seen by man. Set up with Shimano Alfine Di2 and Gates Carbon Drive. Dynamo hub, front and rear lights and The Plug from Supernova. Handlebar, seat post, stem and tires from Specalized. Front and rear Tubus racks and Specialized panniers. Total weight including racks is 14.6kilos / 32 lb. Including gear - fully loaded with 3 26oz water bottles, approx 24 kilos / 53 lb
รูปภาพ
ขอบคุณมากครับ ชอบมาก
รูปประจำตัวสมาชิก
ไม่เฒ่าNominee
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1223
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 10:21
team: Deep
Bike: Wheeler

โพสต์ โดย ไม่เฒ่าNominee »

เห็นรูปที่คุณchayanatโพสท์แล้วนอนไม่หลับครับ ต้องเข้าไปค้นดูข้อมูล อาจจะเป็นรถทัวริ่งอีกคันในดวงใจครับ อยากให้SportBicycleพิจารณานำเข้าจริงๆครับ
http://www.specialized.com/us/en/bikes/ ... ech-design
ไฟล์แนบ
DISTANCE RIDER GEOMETRY<br />WHAT Geometry that is focused on the rider who rides their bike a long distance and looks for comfort above speed.<br />WHY Rides can be 3 hours or 4 weeks, the bike needs to be comfortable for all of them.<br />HOW The AWOL features a long wheelbase and an upright feel resulting in a stable, confident ride with a comfortable riding position.
DISTANCE RIDER GEOMETRY
WHAT Geometry that is focused on the rider who rides their bike a long distance and looks for comfort above speed.
WHY Rides can be 3 hours or 4 weeks, the bike needs to be comfortable for all of them.
HOW The AWOL features a long wheelbase and an upright feel resulting in a stable, confident ride with a comfortable riding position.
14-AWOL-distance-geo.jpg (14.41 KiB) เข้าดูแล้ว 505 ครั้ง
14-AWOL-endurance.jpg
14-AWOL-endurance.jpg (11.28 KiB) เข้าดูแล้ว 505 ครั้ง
ROCKER DROPOUT (AWOL 2 AND FRAMESET ONLY)<br />WHAT The rear dropout splits and has a built in tensioner.<br />WHY Makes the bike fully compatible with many drivetrain options: 2X10, Belt Drive, Internal Gear and Single Speed.<br />HOW The frame splits at the seatstay on the drive side, allowing for belt install and the tensioner allows the rider to dial in the tension of the belt or chain.
ROCKER DROPOUT (AWOL 2 AND FRAMESET ONLY)
WHAT The rear dropout splits and has a built in tensioner.
WHY Makes the bike fully compatible with many drivetrain options: 2X10, Belt Drive, Internal Gear and Single Speed.
HOW The frame splits at the seatstay on the drive side, allowing for belt install and the tensioner allows the rider to dial in the tension of the belt or chain.
14-AWOL-rocker-dropouts.jpg (10.31 KiB) เข้าดูแล้ว 505 ครั้ง
14-AWOL-tire-clearance.jpg
14-AWOL-tire-clearance.jpg (20.57 KiB) เข้าดูแล้ว 505 ครั้ง
Butted, Reynolds 725/520 Cr-Mo tubing gives legendary steel feel in a lightweight package, and features a split seatstay for additional gearing options such as singlespeed or belt drive
Butted, Reynolds 725/520 Cr-Mo tubing gives legendary steel feel in a lightweight package, and features a split seatstay for additional gearing options such as singlespeed or belt drive
64576.jpg (75.51 KiB) เข้าดูแล้ว 505 ครั้ง
รูปประจำตัวสมาชิก
ไม่เฒ่าNominee
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1223
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 10:21
team: Deep
Bike: Wheeler

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ไม่เฒ่าNominee »

ปูเป้ เขียน:AWOL absence with out leave
แต่สำหรับSpecialized AWOL= ADVENTURE WITHOUT LIMITS
AWOL-ADVENTURE WITH OUT LIMITS
รูปประจำตัวสมาชิก
ไม่เฒ่าNominee
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1223
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 10:21
team: Deep
Bike: Wheeler

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ไม่เฒ่าNominee »

ขอสารภาพ ไม่ได้ดูคลิปของจขกท.เลย ค้นแต่เรื่องAWOL ก็ได้ลิ้งมาฝากครับ อ่านตอนใกล้จบ ชมการโหลดล้อหน้า vs ล้อหลังเสียดิบดี

If the geometry of the bike is mid-low trail, it will handle weight loaded up front. The front rack puts the bags low to the ground and even with the addition of a porteur rack and randonneur bag, the bike still handles the same loaded and unloaded on climbs and descents.

You can’t say the same about a rear-loaded bike. Rear-loading causes the back end of the bike to sway side to side when cornering or out of the saddle climbing. Rear panniers also get in the way when you have to push up a steep hill, or push your bike around.

http://prollyisnotprobably.com/2014/01/ ... ng-bike/#1
รูปประจำตัวสมาชิก
ไม่เฒ่าNominee
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1223
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 10:21
team: Deep
Bike: Wheeler

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ไม่เฒ่าNominee »

555 ต้องสารภาพว่าผมสวมวิญญานAWOLครับ ดูความเห็นผมจะเข้าใจลำดับ SQ3R ความสนใจไปอยู่ที่รถ ไม่เกี่ยวกับกระทู้เร๊ย จากนั้นก้ไล่ค้นอากู๋ มาจบลงที่คลิป ชุดเดียวกับของ ข้อความ#1 เออ นักแข่งปั่นได้อึดถึกไปอีกแบบ :lol:
ตอบจขกท. ดูรถจะได้การแพ็คที่สมดุลมากครับ ไม่ออกอาการแกว่ง
รูปประจำตัวสมาชิก
ปูเป้
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1290
ลงทะเบียนเมื่อ: 04 ส.ค. 2008, 11:29
Tel: -----------
team: -----------
Bike: -----------
ติดต่อ:

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย ปูเป้ »

ปรับdrop out หลังได้ด้วยเจ๋งจริง
ตื่นเช้าได้ปั่นหลาย ตื่นสายได้ปั่นน้อย


https://www.facebook.com/bikeandrunthailand/
รูปประจำตัวสมาชิก
อยากรู้เช็คIPจิอิอิ
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 1743
ลงทะเบียนเมื่อ: 10 ส.ค. 2008, 09:21
Tel: I am Gary Fisher
team: PTT Bike Race
Bike: Gary Fisher Bigsur 2000 / Gary Fisher X-Caliber 1998 / Surly Troll / Trek Madone 2.3 (2013) / Bianchi Sampre 2011

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย อยากรู้เช็คIPจิอิอิ »

พบสัจธรรมแล้วครับ
ว่าทำไม Roadbike ที่นำมาเดินทางไกล ถึงไม่นิยมห้อยกระเป๋าหลัง (ด้านข้าง)
เพราะส่วนใหญ่ RB แท้ๆ จะเน้นทำความเร็ว จุด CG ต่ำ
Chain Stay เลยสั้นๆครับ

ต่อให้มีจุดยึดตะแกรงหลังมาให้ ส่วนใหญ่เวลาห้อยกระเป๋าหลัง ก็มักจะติดส้นเท้าเวลาปั่นครับ
หลายครั้งจึงเห็น RB ทางไกล ห้อยคู่หน้า ใบบะเริ่ม ^^
ที่แท้ มันเป็นงี้นี่เอง :lol: :lol: :lol:

ปล. ด้านหลัง Balance Load ด้วยกระเป๋าแบบวางบนตระแกรง แล้วขยายข้างให้ห้อยลงมาเล็กๆ ก็โอนะครับ
Dirt road adventures across the world.


"ถ้าใจถึง.....ก็ไปถึง"
chayanat
ขาประจำ
ขาประจำ
โพสต์: 688
ลงทะเบียนเมื่อ: 29 ธ.ค. 2012, 19:56

Re: เบิ่งกันรึยังครับ ดูแล้วเกิดคำถามในใจว่า โหลดของใส่ล้อหน้าดีกว่าโหลดใส่ล้อหลังยังไงครับ'

โพสต์ โดย chayanat »

อยากรู้เช็คIPจิอิอิ เขียน:พบสัจธรรมแล้วครับ
ว่าทำไม Roadbike ที่นำมาเดินทางไกล ถึงไม่นิยมห้อยกระเป๋าหลัง (ด้านข้าง)
เพราะส่วนใหญ่ RB แท้ๆ จะเน้นทำความเร็ว จุด CG ต่ำ
Chain Stay เลยสั้นๆครับ

ต่อให้มีจุดยึดตะแกรงหลังมาให้ ส่วนใหญ่เวลาห้อยกระเป๋าหลัง ก็มักจะติดส้นเท้าเวลาปั่นครับ
หลายครั้งจึงเห็น RB ทางไกล ห้อยคู่หน้า ใบบะเริ่ม ^^
ที่แท้ มันเป็นงี้นี่เอง :lol: :lol: :lol:

ปล. ด้านหลัง Balance Load ด้วยกระเป๋าแบบวางบนตระแกรง แล้วขยายข้างให้ห้อยลงมาเล็กๆ ก็โอนะครับ
แต่ awol เป็นรถทัวริ่งแท้ๆ นะครับจริงๆ ห้อยด้านหลังก็ได้ ส้นเท้าไม่ติด :D
I'll KOM the bar, bro.
ตอบกลับ

กลับไปยัง “ทัวร์ริ่ง (Touring)”